Stoldal 10-54

Herunder kan du læse om de faciliteter, som er specielle for netop din afdeling:
Du kan læse om: (klik på nedenstående links for at springe direkte til emnet).

Antenneforhold:

YouSee

Læs mere om You See ved at klikke her

Vaskeri:

Stoldal 10 - 56 (afd. 16) har vaskerier i kælderen.
I vaskerierne Stoldal 22 - 56 er der reserveringstavler med vaskeklodser. Du får ved indflytning en vaskeklods med tilhørende nøgle. Vaskeklodsen placeres i reservationstavlen under den dato og tid man ønsker at reservere. Når vaskeklodsen ikke er i brug, placeres den i parkeringstavlen.
I vaskeriet Stoldal 10 - 20 er der eletronisk reservationssystem. Her kan du reservere med den udleverede vaskebrik i vaskeriet eller via www.e-vaskeri.dk.
Her kan du kan læse mere om vaskeriet i Stoldal 10 - 20.

Vaskerierne i afd. 16 består af 5 vaskerum med i alt 11 vaskemaskiner, 4 tørrerum med 5 tørretumbler og tøjsnore, samt strygerum med strygerulle.
Overordnede vaskeriregler kan læses her. I vaskeriet vil der ofte hænge afdelingens egne vaskeriregler.

Garage/carport:

I din afdeling findes der 43 carporte. For at komme i betragtning til en carport eller garage i din afdeling, skal du skrives på venteliste. Du kommer på venteliste, ved at henvende dig på Boligforeningens kontor.

Haver/gårdareal:

Der er opsat bord/bænkesæt flere steder til fælles brug for ejendommens beboere. Der er desuden ophængt tøjsnore.

Internet:

Du bor i en bolig med YouSee kabeltv, Der er mulighed for at oprette en internetforbindelse igennem dem. Du skal selv kontakte YouSee.
Der findes selvfølgeligt også andre former for internetforbindelser, du kan tilmelde dig.
Boligforeningen har intet at gøre, med oprettelse eller vedligehold af disse forbindelser.

Kælderrum:

Der hører 1 kælderrum til din bolig. Stoldal 10-20: Du skal selv sørge for hængelås til kælderrummet.
Stoldal 22-40 og 42-56: Der er hængelås på kælderrummet. Nøgle er i lejlighed ved indflytning.
Du skal selv vedligeholde kælderrummet.Anbring ikke værdigenstande i dit kælderrum. Det er din indboforsikring, der skal dække evt. tyveri fra dit kælderrum.
Kælderrummet er kun til opbevaring af diverse effekter. Der må ikke indrettes beboelse i rummet.
Ønsker du, at opsætte fryser eller ekstra køleskab eller i det hele taget bruge strøm til andet end belysning i dit kælderrum, skal du kontakte din vicevært og Boligforeningen. Der vil blive opkrævet et månedligt gebyr for ekstra strøm i dit kælderrum.

Parkering:

Der er parkeringspladser i afdelingen.

Selskabslokaler:

Hobro Boligforening har selskabslokaler, som udlejes til beboere og ikke-beboere i forbindelse med familiefest, konfirmation, møder m.m. Læs mere om Boligforeningens selskabslokaler her.

Telefoni:

Der er installeret mindst et telefonstik i din bolig. Hvis du ønsker at installere flere telefonstik, skal du selv betale for installationen.
Du skal selv tilmelde dig telefoni og er der problemer eller klager vedr. dette, skal du kontakte din udbyder af abonnementet.
Er der problemer med selve telefonstikket eller forbindelsen, skal du kontakte din vicevært.
Du kan frit vælge, hvilken udbyder du ønsker at benytte og om du overhovedet ønsker fastnet.

I Hobro by, har du som lejer ved Hobro Boligforening YouSee kabeltv.
YouSee tilbyder en samlet løsning på både kabeltv og fastnet, hvor du kan vælge mellem 3 forskellige abonnementer.
Læs mere i YouSee’s elektroniske brochure om denne løsning

Trappeopgange:

Indgangspartier og trappeopgange er steder, hvor vi alle færdes jævnligt. Det er derfor vigtigt, at disse er frit tilgængelige.
Du skal tænke på, at en beboer kan blive syg og derfor skal hentes af en ambulance. Der kunne også opstå brand i bygningen. I begge tilfælde er det vigtigt, at redningsmandskabet kan komme frem og komme folk til undsætning. Der må derfor ikke stå cykler, barnevogne, legetøj, sko eller andet, der kan udgøre forhindringer, i indgangspartiet eller trappeopgangen. Sker det alligevel, må du forvente, at genstandene bliver fjernet uden varsel. 
Når du færdes eller opholder dig i indgangspartier eller trappeopgange er det vigtigt, at du tager hensyn til de øvrige beboere. Det gælder også i forbindelse med rengøring og vedligeholdelse af de fælles arealer. Det er en fælles opgave, at trappeopgange og indgangspartier er holdt pæne og i ren stand.
Der må ikke ligge reklamer, aviser og andre letantændelige ting i opgangen p.g.a. brandfaren.

Renovation:

Husholdningsaffald
Husholdningsaffald skal i poser, der tilbindes. Poserne skal herefter i de opstillede containere. Er der ikke plads, skal du kontakte viceværten. Du må ikke sætte affald ved siden af containerne.
Læs mere om tider for afhentning af dagrenovation på Mariagerfjords hjemmeside
Glas og flasker
Glas og flasker skal frasorteres og bortskaffes i de til formålet opstillede containere, der findes rundt om i byen.
Husk i denne forbindelse på, at porcelæn og stentøj ikke må komme i glascontaineren. Glas er for eksempel vin- og spiritusflasker samt konservesglas.
Papir
Papir skal frasorteres og bortskaffes i den container, der tilhører din afdeling og som er mærket til formålet.
Alternativt er der rundt om i byen opstillet tilsvarende containere til bortskaffelse af papir.
Papir er for eksempel aviser, ugeblade, reklame- og tryksager samt emballagepapir.
Der bliver desuden jævnligt arrangeret papirindsamling.
Se  steder og tidspunkter for indsamling af papir i Mariagerfjord Kommune.
Storskrald
Affald, der ikke er at betragte som almindeligt husholdningsaffald, problemaffald, glas og flasker eller papir, er storskrald.
Storskrald er typisk møbler, jern og metal, flamingo og plast, tæpper, tøj og sko samt småt elektronikaffald.
Storskrald kan bortskaffes på genbrugspladserne. Find din nærmeste genbrugsplads her
Mariagerfjord Kommune har udarbejdet en folder om kommunens affaldsordninger.
Miljøkasse (rød)
Kassen skal anvendes til bortskaffelse af f.eks. batterier, maling, terpentin, elpærer og lign.

Du kan altid tale med din vicevært om affaldshåndtering.