Om os

Velkommen til Hobro Boligforening

Hobro Boligforening er grundlagt i 1942 og råder i dag over 1355 boliger, som hovedsageligt er placeret i Hobro, men også i omkringliggende byer som Arden, Hadsund, Valsgård, Døstrup, Hvornum, Onsild, Astrup, Oue, Rold, Rostrup, Vebbestrup og Ø. Doense.

Bebyggelserne består af såvel etagebyggeri som tæt / lavt byggeri.

Hobro Boligforening holder de mange afdelinger i en god vedligeholdt stand. Ud over den almindelige løbende vedligeholdelse har mange afdelinger undergået forbedringer i form af udskiftning af vinduer, døre, tage, udearealer samt udskiftning af køkkener og badeværelser.
Alle afdelinger har installeret kabel tv eller er forsynet med parabol.

En af grundpillerne i Hobro Boligforening er det udvidede beboerdemokrati, idet stort set alle vore afdelinger har valgt afdelingsbestyrelser eller repræsentanter til repræsentantskabet. Disse beboervalgte udfører et meget stort arbejde ude i afdelingerne, ligesom de virker som forbindelsesled mellem afdelingernes beboere og boligforeningens administration.

For at komme i betragtning til en bolig er det nødvendigt at være medlem af boligforeningen, hvilket koster kr. 125,00. Ønsker man herefter at beholde sin anciennitet, skal man betale et ajourføringsgebyr en gang om året. Derudover skal man være opnoteret på venteliste, hvis man ønsker at søge en bolig, hvilket p.t. koster kr. 125,00 pr. år.
Medlemmer noteret på en venteliste vil automatisk blive tilskrevet, når der viser sig en ledig lejlighed. De kan også ringe til boligforeningens administration på telefon 98520088 og høre, hvilke lejligheder der er ledige eller besøge vores hjemmeside på www.hobroboligforening.dk.

Vores kontor ligger på Smedevej 28, hvor vore dygtige medarbejdere står til rådighed for de mange beboere og medlemmer med alt inden for udlejning, reparationer og service m.v.

Hobro Boligforenings analyse om brugertilfredshed 2023