Vigtig information om Corona situationen:

05-01-2021
Forholdsregler og tiltag hos Hobro Boligforening i forbindelse med Coronavirus (gældende fra 15. januar 2021)

Boligforeningens åbnings- og telefontider:

Administrationen på Smedevej 28:
Kontoret er lukket for personlig betjening foreløbigt frem til 7. februar 2021.
Telefonerne er åbne mandag – torsdag fra kl. 9 - 14, fredag fra kl. 9 - 12.

Beboerservice:
Der er ingen personlig betjening på kontoret i Beboerservice.
Telefonen er åben mandag – torsdag fra kl. 9 – 14, fredag fra kl. 9 - 12.

Udenfor åbningstiden i Beboerservice, skal du ved akut skade i din bolig, kontakte vores akut skadeservice:
Polygon på tlf. 72 28 28 19

For at beskytte medarbejdere, beboere og boligsøgende på bedst mulig vis, har boligforeningen derudover vedtaget følgende:

Tiltag og forholdsregler i administration og beboerservice:

Den 5. januar 2021 lukkede administrationen igen for personlig betjening p.g.a. Covid-19 restriktionerne, foreløbigt frem til 7. februar 2021.

Vi anbefaler at man så vidt muligt bruger vores digitale løsninger ved  f.eks. opsigelser, lejekontrakt m.v.
Skal du aflevere breve, lejekontrakter, opsigelser mv. i papirform, skal de så vidt muligt i vores postkasse i indkørslen på Smedevej 28.

I Beboerservice er der vedtaget følgende tiltag og forholdsregler:

• På baggrund af udviklingen i antal smittede i Mariagerfjord kommune, har vi valgt at beboerservice kun kører ud til indvendige opgaver i lejlighederne som er absolut nødvendige såsom svigt i varmeforsyningen, hærværk (ødelagte ruder mv.), vandskade og lignende. Servicekoordinatoren sikrer at der inden besøget, laves en fast aftale med beboeren om forholdsreglerne og der bæres handsker og mundbind.
  • Der skal holdes afstand mellem ansatte og beboere.
  • Der er opsat plakater om forebyggelse af spredning af coronavirus i fællesvaskerierne.
  • Ejendomsfunktionærer skal bruge mundbind i opgange og vaskerier.
  • Ved fraflytningssyn skal der så vidt muligt undgås fysisk kontakt og der bruges mundbind.
  • Fremvisning af opsagte beboede boliger, kan kun ske efter tilladelse fra fraflytter.
  • Fremvisning af opsagte tomme boliger sker efter aftale med Udlejningen og Beboerservice. Beboerservice åbner lejligheden for besigtigelse i et aftalt tidsrum, men der vil ikke være nogen til stede i lejligheden.
  • Grønt og Blåt team, fortsætter med arbejdsopgaver der kan udføres med respekt for vores forholdsregler.
Vi håber på jeres forståelse for ovennævnte tiltag og forholdsregler og beklager de gener de måtte give.

Pas på hinanden.

Hobro Boligforening

Link til hjemmeside om Corona

Link til ofte stillede spørgsmål om Corona